A lot of people wonder whether they should be taking a daily multivitamin.  Any health professional that has been following the research on multivitamins over the years, will not be able to give you a straight answer to that, and for good reason. There has been conflicting research, some of it stating multivitamins help to prevent certain diseases, some of it concluding it makes things worse. Medscape Medical News outlined two conflicting studies, one showing a 33% decrease in breast cancer risk associated with multivitamin use and yet another observed a 19% increased risk of breast cancer associated with multivitamin use. While the debate rages on, I recommend not worrying about taking a pill as there is no one multivitamin that will give you all the 10,000-100, 00 phytochemicals that you receive from eating whole foods. 1000′s of studies have shown that a diet of unprocessed whole foods when eaten in moderation helps to prevent cancer and other chronic disease. That you can be sure of!

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
Leave a Reply

You must be logged in to post a comment. Login »